- Locatie
Raadzaal
- Voorzitter
- Burgemeester A.J. Moerkerke
- Agenda documenten
Agendapunten
-
1Opening
-
2D-stukken: benoemingen van personen waar schriftelijke stemming voor gehouden wordt
-
2.1
De fractie van de ChristenUnie heeft mevrouw N.A. Tolenaars-den Braber voorgedragen als burgerlid. De gemeenteraad benoemt burgerleden en verleent hen ook ontslag. Burgerleden kunnen deelnemen aan commissievergaderingen.
Bijlagen
Voorgesteld besluit
Mevrouw N.A. Tolenaars-den Braber te benoemen als burgerlid namens de ChristenUnie.
-
2.2
De auditcommissie is belast met een aantal taken die verband houden met het toezicht op de gemeentelijke financiën. ledere fractie kan een raads- of burgerlid voordragen om zitting te nemen in de auditcommissie. De CDA fractie heeft de heer A.J.M. Haverkamp voorgedragen als vervanger van de heer N.C. van Drimmelen.
Bijlagen
Voorgesteld besluit
1. De heer N.C. van Drimmelen te ontslaan als lid van de auditcommissie namens het CDA;
2. De heer A.J.M. Haverkamp te benoemen als lid van de auditcommissie namens het CDA. -
3Vaststelling van de agenda van deze vergadering
-
4Spreekrecht inwoners
-
5
Bijlagen
-
6Mededelingen
-
7
Bijlagen
-
8A-stukken: voorstellen die zonder verdere discussie of stemverklaring worden aangenomen
-
8.1
Bijlagen
Voorgesteld besluit
1. Een MFA te realiseren in Zevenbergschen Hoek op de voorgestelde locatie conform het definitieve ontwerp (DO), het bijbehorende technische ontwerp (TO) en het ontwerp voor de buitenruimte.
2. Hiertoe de al beschikbare kredieten op te hogen met € 5.676.000 naar een totaalbedrag van € 8.906.000 ten behoeve van de realisatie van de volgende onderdelen:
- Gemeenschapshuis
- Basisschool
- Kinderopvang
- Aanpassing gymzaal
3. De totale kapitaallasten en extra exploitatielasten m.b.t. de nieuwe MFA als volgt te dekken:
a. De lagere exploitatielasten van € 6.000 in 2025 en € 88.000 in 2026 ten gunste te brengen van het begrotingsresultaat 2025 en 2026;
b. De extra kapitaallasten van € 368.000 in 2027 te dekken uit te verwachten huuropbrengsten van de gebruikers van € 50.000 en de stelpost nieuw beleid, specifiek voor dit onderwerp geoormerkte middelen voor € 270.000 en het restant van € 48.000 ten laste te brengen van het begrotingsresultaat 2027;
c. De extra kapitaallasten van € 362.000 in 2028 en volgende jaren te dekken uit te verwachten huuropbrengsten van de gebruikers ad € 50.000 en de stelpost nieuw beleid, specifiek voor dit onderwerp geoormerkte middelen voor € 266.000 en het restant van € 46.000 ten laste te brengen van het begrotingsresultaat 2028 en verder.
4. Voor de tijdelijke huisvesting van basisschool de Hoeksteen het budget van 2025 op te hogen met € 31.000 en in 2026 te verlagen met € 65.000. -
9B-stukken: voorstellen waar een of meer fracties een stemverklaring willen uitspreken en die verder zonder discussie worden aangenomen
-
9.2
Akkoord te gaan met bijgaand raadsvoorstel ter vaststelling van de 1e Wijziging van de Legesverordening met bijbehorende tarieventabel en de in het overleg van 3 september 2024 vastgestelde ROEB-lijst 2025 (Regionaal Overleg Eindhoven Bouwtoezicht) waarbij de raad specifiek besluit:
1 De 1e wijziging van de Legesverordening 2025 met bijbehorende Tarieventabel vast te stellen.
2 De uitgangspunten voor de berekening van de bouwkosten vast te stellen
3 Het overzicht bouwkosten ten behoeve van berekeningen voor de bouwleges–toets ROEB-lijst 2025 (vastgesteld in het overleg van 3 september 2024 in het Regionaal Overleg Eindhoven Bouwtoezicht) met de uitgangspunten voor de berekening van de bouwkosten vast te stellen.Bijlagen
Voorgesteld besluit
1 De 1e wijziging van de Legesverordening 2025 met bijbehorende Tarieventabel vast te stellen.
2 De uitgangspunten voor de berekening van de bouwkosten vast te stellen
3 Het overzicht bouwkosten ten behoeve van berekeningen voor de bouwleges– toets ROEB-lijst 2025 (vastgesteld in het overleg van 3 september 2024 in het Regionaal Overleg Eindhoven Bouwtoezicht) vast te stellen. -
10C-stukken: voorstellen waar nog een discussie over gevoerd zal worden en stukken die zonder voorafgaande commissiebehandeling zijn geagendeerd
-
10.1
Bijlagen
Voorgesteld besluit
- In te stemmen met het proces om de inrichting en het beheer van de openbare ruimte van sectoraal via integraal beheer door te laten groeien naar ontwikkelend beheer
- Kennis te nemen van de voorstellen in de kadernota als eerste stappen, om de beweging van sectoraal via integraal beheer naar ontwikkelend beheer te kunnen maken.
a. Programmamanager voor uitvoering en het verder in lijn brengen van de openbare ruimte aan de hand van het programma;
b. Extra budget voor groen en het klimaat robuust maken van de kernen.
-
10.2
Bijlagen
-
11Moties vreemd aan de orde
-
12Sluiting